sestdiena, 2011. gada 22. oktobris

Kā tikt uz Porto no Grenobles?


Kamēr sēžu lidostā un gaidu savu lidmašīnu, izmantošu laiku lietderīgi, lai pastāstītu jums vēl vienu stāstu/piedzīvojumu.

Mans lidojums ir ar burvīgo īru lētlidokli Ryanair no Sentetjēnas (St-Etienne) uz Porto. Tā ir niecīga izmēra lidosta, kas, cik noprotams, dzīvo no čarterreisiem un pāris lētāku kompāniju lidojumiem pāris reizes nedēļā. Sentetjēnas lidosta atrodas gabaliņu no pašas Sentetjēnas ziemeļu virzienā, savukārt Sentetjēnas pilsēta atrodas kādu galabiņu uz Rietumiem no Lionas. Un ja pabeidzam stāstu, tad Liona atrodas gabaliņu uz Ziemeļrietumiem no Grenobles.


Šī ir vienīgā vieta, no kurienes var aizlidot uz Porto pa lēto šeit tuvumā. Milānu neskaitīsim, tas tomēr ir tālāk. Tad kā nokļūt līdz lidostai?

Es izvēlējos variantu vilciens+reģionālais autobuss. Vilciens Grenoble-Liona un Liona-Sentetjēna kopā ar nelielu gaidīšanu aizņem ~3h. Tad vēl autobuss 103 par 2 Eiro no Sentetjēnas stacijas 30 minūtēs tevi nogādā līdz Aeroport – lidostai (uzmanīgi tik ar kursēšanas laikiem, tie nav bieži). Vieglāks variants ir braukt ar lidostas eksprešiem no Lionas dzelzceļa stacijas, tie sanāk nedaudz dārgāki, tomēr iet tieši pirms noteiktiem lidojumiem. Cītīgāk jāpaskatās lidostas mājas lapa, tur viss rakstīts.

Bet ne par to stāsts. Jau internetā izpētīju, ka autobuss nepieved gluži pie lidostas, bet izlaiž pieturā 200m no tās. Satelītkartē jau pagrūti saprast, cik interesanta ir lidosta. Tad nu iedomājamies - sekoju līdzi maršrutam, skatoties, kur tad man jākāpj ārā. Ieraugu skrejceļu, tad jau tūliņ jābūt. Vēl viena pietura. Un tad jau redzu – zīmes uz lidostu un  - vualā – mana pietura. Izskatās kā pieturvieta pie ceļa, kur apkārt tikai pļava. Tad nu lāčoju uz lidostu. Ceļa mala, bez ietves, tomēr satiksmes arī nav. Redzu, ka ir kaut kāda būve – priekšā čupa ar mašīnu stāvvietām. Tad jau būs īstā! Pieeju – durvis lēni atveras. Iekšā klusums, 3 cilvēki pie info punkta. Vairāk nekā. Kā izmiris. Apbruņojos ar siltu kakao un dodos pie galdiņa apsēsties. Esmu nedaudz par agru – 3h pirms lidojuma. Lēnām cilvēki parādās – pa vienam, pāriem, bariņiem. Skaidri redzams, ka lidojums šodien tikai viens... Tad jau uzaicinājums uz reģistrēšanos un drošības kontroli – puisis ar roku atķeksē cilvēkus izdrukātās tabuliņās. Tad drošībnieki ar rentgena aparātu un metāla detektoru. Saspiesti. Meklē laikam zeltu, jo no somas liek ņemt ārā dažādus lādētājus, arī sīkumus pārskata tik uzmanīgi  kā nekad! Tad nu cauri un cilvēki sasēžas krēslos ar skatu uz lidlauku. Tas tāds skumjs, vientuļš, gaida kādu metāla putnu to pakairinam. Drīz jau būs. Pēc minūtēm 30 vajadzētu nosēsties. Un tad jau vēl mazs brīdis un lidošu, uz Dienvidiem!

Kāpēc tā stāstu? Man liekas ļoti interesanti, kā šī lidosta nodrošina servisu? Ja tev ir viens reiss dienā, tad drošībnieki nepieciešami taču tikai 2 stundām. Tāpat arī info punktā jābūt tikai +/- šajā laikā. Diez darbinieki veic vairākus pienākumus vienlaikus. Vai arī ir busiņš ar drošībniekiem, kas braukā apkārt? Tāpat arī bagāžas krāmētāji, utt. Interesanti..? Lielās lidostās jau tev veidojas pilna darba diena, bet šādā – gadījuma darbs? Un cik diez vienas lidmašīnas apkalpošana izmaksā, jo šie cilvēki to taču brīvprātīgi nedara. Re – jautājumu kāposts! Varbūt kāds no jums pastāstīs arī man!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru