Kursam divas daļas.
Pirmajā tiek stāstīts par teorētisko pusi un modelēšanu, pārsvarā apspēlējot diferenciālvienādojumus, nelielu ieskatu lietotajās metodēs, dažādos modelēšans līmeņos, tiekot pat līdz diskrētiem modeļiem, kas darās ar atomu un jonu transportu. Pasniedzējs feins un zināšanu pilns. Ik lekcijā tiek pastāstīts par kādu praktisku pielietojumu - simulāciju, ko taisījuši, utt. Kam tas viss? Lekcijas notiek kopā ar Biosistēmu inženieriem, kuri to nākotnē pielietos projektējot gaisa plūsmas mājās, ventilāciju, varbūt arī rūpnieciskus procesus. Ir arī pārītis laboratorijas darbu, kas mums gan īsti neko neietekmē - pabakstīt tikai nedaudz ANSYS.
Otrā daļa sastāv no 2 lekcijām un 3 nelieliem praktiskajiem darbiem. Pasniedzējs vēl feināks, lekcijās stāsta kā tieši tiek izgatavotas mikrofluidikas iekārtas (piemēram, grūtniecības tests ir tieši tāds, tik salīdzinoši vienkāršs), kādas ir svarīgas lietas, elementi, materiāli - ļoti praktiski, tajā pat laikā iepazīstina ar iespējām. Laboratorijā apskatāmies kā šādu iekārtu uztaisīt pašiem, kā var ko nomērīt un kā var to analizēt. Feini!
Tā kā nez vai lielākajai daļai no jums interesē šī kursa sīkumi, uzbēršu tikai pūdercukura kārtu, kam tas viss vajadzīgs! Ja mēs samazinām šķidrumu kanālu izmēru līdz mazītiņiem, mata biezumam ekvivalentiem, tad kopīgais šķidruma daudzums tiek ievērojami samazināts. Tas nozīmē, ka var ietaupīt. Jo reakcijas un produkti jau parasti tie paši! Bez tam - visu ko vajag, varam salikt mazā kastītē - reaģentus, kanālus, analīzes iekārtas, utt. Kā saka - Lab-on-a-chip jeb latviski - Laboratorija uz mikroshēmas?! Jeb portabla laboratorija. Un tieši uz to cilvēki iet - lai katrs mājās var uztaisīt asinsanalīzi. Lai slimnīcā momentā var noteikt kāda tev slimība, utt. Čupa pielietojumu gan arī zinātnē.
Kā man gāja eksī? Tīri okei. Nedaudz gan sev iegriezu slinkuma dēļ. Bet tieši to man arī vajadzēja - lai sapurinātu nākošajiem eksāmeniem! Tā kā tik uz priekšu!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru