sestdiena, 2011. gada 18. jūnijs

Magnetic Resonance

Kurss |H06C2a| Magnetic Resonance, kas veltīts Magnētiskās Rezonanses principiem no fizikas puses, ir 3 ECTS kredītu liels un ietilpst brīvi izvēlamo tehnisko kursu sarakstā.

Es izvēlējos šo kursu tā tuvuma ar magnētismu dēļ, kā arī vienmēr gribējies saprast šīs parādības principus bikucīt labāk. Visi tak redzējuši, kā Dr. Hausā ikviens pacients tiek izmaukts cauri MRI (magnētiskās rezonanses  attēlveidošana), lai paskatītos, kas lācītim vēderā.

Tad nu sākums bija daudzsološs! Pasniedzējs - fiziķis labākajos gados (bik pirms pensijas), runā feini, izved uz tāfeles, ģērbies palietotā žaketē, utjp. Bet ar laiku - kaut kas kursam pietrūkst. Pirmkārt pasniedzējs laicīgi neiedeva lasāmo kursa materiālu (kas kopēts no vairākām grāmatām - līdz ar to apzīmējumi atšķiras), aizbildinoties ar to, ka cilvēki tad nenāks uz lekcijām. Lekcijas 2h no vietas, teorija, ar pārīti ilustrāciju no kodoskopa plēvītēm. Pasniedzējam stils uzdot paplašus jautājumus ar vairākām atbilžu iespējām, līdz ar to radot saucēja balsi tuksnesī, jo nevar saprast, ko tad īsti viņš grib dzirdēt. Arī saturs nedaudz haotisks. Mētājas starp NMR - kodolmagnētisko rezonansi un ESR - elektronu spinu rezonansi, skaidri neiezīmējot starpību un kopīgo. Tāpat, vislaik sola pastāstīt par pielietojumu, tomēr tā arī īsti līdz tam netiek. Zinot mūsdienu tehnoloģijas, varētu jau tomēr šis priekšmets būt glītāk iepakots, it īpaši tāpēc, ka tiek pasniegts kā cilvēkiem no dažādiem virzieniem - bio, fizika, elektronika, utt.

Saturs? Teorētiskā puse magnētiskās rezonanses parādībai. Paskaidro kas, kā un kāpēc var tikt mērīts. Rādot gan klasisko pieeju, gan kvantu mehānikas pieeju. Neizplūdīšu sīkumos. Nav tik aizraujoši...


Tā kā esmu bikucīt vīlies, jo galveno, ko vēlējos uzzināt - kā tad īsti slimnīcās tie aparāti strādā - neizdevās... It kā jau doma ir +/- skaidra, bet īsti pasniedzējs nepateica...

Eksāmens ar jau garām, grūti pateikt kā gāja. Liekas, jau, ka tomēr šo to sapratu - tomēr... redzēs. Nu jāmācās tālāk.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru